Edb i folkeskolens fag – Historie og edb 1993/4
Fagets formål…
Edb i folkeskolens fag – Historie og edb 1993/4 Read More »
Formålet for folkeskolens undervisning i datalære er, at eleverne får mulighed for gennem beskæftigelse med emner og metoder fra datalæren, at opnå indsigt i datalærens tværfaglige og almene karakter, at erhverve sig viden om samfundets anvendelse af databehandling og at opnå forståelse af databehandlingens betydning for samfundet og for den enkelte, at tilegne sig arbejdsformer,
Undervisningsvejledning for folkeskolen – Udkast 24 – Datalære Read More »
Formålet med undervisningen er, at eleverne erhverver sig indsigt i elektronisk databehandling og dennes anvendelsesområder. Stk. 2. Undervisningen skal give eleverne mulighed for oplevelse af og erfaring med problemløsning gennem brug af datamater. Stk. 3. Undervisningen skal medvirke til, at eleverne får baggrund for at kunne vurdere og tage stilling til de muligheder, påvirkninger og
Undervisningsvejledning for folkeskolen – 1 – Datalære Read More »
Idet der henvises til Lov om folkeskolen § 4, stk. 5, udsendes hermed supplement til vejledende forslag til læseplan og undervisningsvejledning, der beskriver integration af regning/matematik og edb. Hæftet er udarbejdet af et udvalg, der i november 1989 blev nedsat af Undervisningsministeriet, Folkeskoleafdelingen.
Edb i folkeskolens fag – Regning/matematik og edb Read More »