Edb i folkeskolens fag – Historie og edb 1993/4
Fagets formål…
Edb i folkeskolens fag – Historie og edb 1993/4 Read More »
Formålet for folkeskolens undervisning i datalære er, at eleverne får mulighed for gennem beskæftigelse med emner og metoder fra datalæren, at opnå indsigt i datalærens tværfaglige og almene karakter, at erhverve sig viden om samfundets anvendelse af databehandling og at opnå forståelse af databehandlingens betydning for samfundet og for den enkelte, at tilegne sig arbejdsformer,
Undervisningsvejledning for folkeskolen – Udkast 24 – Datalære Read More »
Formålet med undervisningen er, at eleverne erhverver sig indsigt i elektronisk databehandling og dennes anvendelsesområder. Stk. 2. Undervisningen skal give eleverne mulighed for oplevelse af og erfaring med problemløsning gennem brug af datamater. Stk. 3. Undervisningen skal medvirke til, at eleverne får baggrund for at kunne vurdere og tage stilling til de muligheder, påvirkninger og
Undervisningsvejledning for folkeskolen – 1 – Datalære Read More »
Idet der henvises til Lov om folkeskolen § 4, stk. 5, udsendes hermed supplement til vejledende forslag til læseplan og undervisningsvejledning, der beskriver integration af regning/matematik og edb. Hæftet er udarbejdet af et udvalg, der i november 1989 blev nedsat af Undervisningsministeriet, Folkeskoleafdelingen.
Edb i folkeskolens fag – Regning/matematik og edb Read More »
Idet der henvises til Lov om folkeskolen § 4, stk. 5, udsendes hermed supplement til vejledende forslag til læseplan og undervisningsvejledning, der beskriver integration af hjemkundskab og edb. Hæftet er udarbejdet af et udvalg, der i november 1989 blev nedsat af Undervisningsministeriet, Folkeskoleafdelingen.
Edb i folkeskolen fag – Hjemkundskab og edb 1990/3 Read More »
Idet der henvises til Lov om folkeskolen § 4, stk. 5, udsendes hermed supplement til vejledende forslag til læseplan og undervisningsvejledning, der beskriver integration af geografi og edb. Hæftet er udarbejdet af et udvalg, der i november 1989 blev nedsat af Undervisningsministeriet, Folkeskoleafdelingen.
Edb i folkeskolens fag – Geografi og edb 1991/3 Read More »
Undervisningsministeriet har i november 1990 indledt udsendelsen af supplementer til vejledende forslag til læseplaner og undervisningsvejledninger for folkeskolens fag, der beskriver integration af fagene og edb. I tilknytning til disse supplementer udsender Folkeskoleafdelingen hermed en håndbog, der behandler de særlige organisatoriske og praktiske forhold, der skal overvejes, når den nye informationsteknologi integreres i undervisningen. Det
Integration af EDB – En håndbog. Edb og skolens fag – organisering af undervisningen Read More »
Idet der henvises til Lov om folkeskolen § 4, stk. 5, udsendes hermed supplement til vejledende forslag til læseplan og undervisningsvejledning, der beskriver integration af samtidsorientering og edb. Hæftet er udarbejdet af et udvalg, der i november 1990 blev nedsat af Undervisningsministeriet, Folkeskoleafdelingen.
Edb i folkeskolens fag – Samtidsorientering og edb Read More »
Idet der henvises til Lov om folkeskolen § 4, stk. 5, udsendes hermed supplement til vejledende forslag til læseplan og undervisningsvejledning, der beskriver integration af fysik/kemi og edb. Hæftet er udarbejdet af et udvalg, der i november 1990 blev nedsat af Undervisningsministeriet, Folkeskoleafdelingen.
Edb i folkeskolens fag – Fysik/kemi og edb 1992/2 Read More »