It og medier

Undervisningsvejledning for folkeskolen – Udkast 24 – Datalære

Formålet for folkeskolens undervisning i datalære er, at eleverne får mulighed for gennem beskæftigelse med emner og metoder fra datalæren, at opnå indsigt i datalærens tværfaglige og almene karakter, at erhverve sig viden om samfundets anvendelse af databehandling og at opnå forståelse af databehandlingens betydning for samfundet og for den enkelte, at tilegne sig arbejdsformer, […]

Undervisningsvejledning for folkeskolen – Udkast 24 – Datalære Read More »

Undervisningsvejledning for folkeskolen – 1 – Datalære

Formålet med undervisningen er, at eleverne erhverver sig indsigt i elektronisk databehandling og dennes anvendelsesområder. Stk. 2. Undervisningen skal give eleverne mulighed for oplevelse af og erfaring med problemløsning gennem brug af datamater. Stk. 3. Undervisningen skal medvirke til, at eleverne får baggrund for at kunne vurdere og tage stilling til de muligheder, påvirkninger og

Undervisningsvejledning for folkeskolen – 1 – Datalære Read More »

Integration af EDB – En håndbog. Edb og skolens fag – organisering af undervisningen

Undervisningsministeriet har i november 1990 indledt udsendelsen af supplementer til vejledende forslag til læseplaner og undervisningsvejledninger for folkeskolens fag, der beskriver integration af fagene og edb. I tilknytning til disse supplementer udsender Folkeskoleafdelingen hermed en håndbog, der behandler de særlige organisatoriske og praktiske forhold, der skal overvejes, når den nye informationsteknologi integreres i undervisningen. Det

Integration af EDB – En håndbog. Edb og skolens fag – organisering af undervisningen Read More »