Undervisningsformer og -midler

Undervisningsvejledning for folkeskolen – 2 – Ikke-fagdelt undervisning i historie, geografi og biologi på 3.-5. klassetrin

Idet der henvises til undervisningsministeriets cirkulæreskrivelse af 18. december 1975 om udstedelse af vejledende forslag til læseplaner samt undervisningsvejledninger for folkeskolen, udsendes hermed undervisningsvejledning i ikke-fagdelt undervisning historie, geografi og biologi.

Undervisningsvejledning for folkeskolen – 2 – Ikke-fagdelt undervisning i historie, geografi og biologi på 3.-5. klassetrin Read More »

Undervisningsvejledning for folkeskolen – Udkast 11 – Undervisningsmidler 1974

Efter de gældende bestemmelser stilles de nødvendige undervisningsmidler gratis til rådighed for eleverne. Spørgsmålet om, hvilke undervisningsmidler der må anvendes på en skole, afgøres af skolenævnet efter indstilling fra lærerrådet. For Københavns kommune skal det ske inden for rammerne af, hvad skoledirektionen har godkendt efter indstilling fra fælleslærerrådet.  […]  

Undervisningsvejledning for folkeskolen – Udkast 11 – Undervisningsmidler 1974 Read More »

Den Blå Betænkning

Efter de gældende bestemmelser stilles de nødvendige undervisningsmidler gratis til rådighed for eleverne. Spørgsmålet om, hvilke undervisningsmidler der må anvendes på en skole, afgøres af skolenævnet efter indstilling fra lærerrådet. For Københavns kommune skal det ske inden for rammerne af, hvad skoledirektionen har godkendt efter indstilling fra fælleslærerrådet.  […]  

Den Blå Betænkning Read More »

Hvordan samarbejder man på skolen? En vejledning i samarbejdet mellem skolen, eleverne og forældrene – 1

Folkeskoleloven af 1975 fremhæver samarbejdet mellem skole og hjem som et overordnet formål med skolens virksomhed. Siden »Undervisningsvejledning for Folkeskolen Skole, Elev og Forældre« blev udsendt i 1977, er skole-hjem samarbejdet blevet et stadig vigtigere område for skolens virksomhed. Med henblik på at styrke dette samarbejde blev der i efteråret 1985 nedsat en arbejdsgruppe i

Hvordan samarbejder man på skolen? En vejledning i samarbejdet mellem skolen, eleverne og forældrene – 1 Read More »

Den Blå Betænkning

Efter de gældende bestemmelser stilles de nødvendige undervisningsmidler gratis til rådighed for eleverne. Spørgsmålet om, hvilke undervisningsmidler der må anvendes på en skole, afgøres af skolenævnet efter indstilling fra lærerrådet. For Københavns kommune skal det ske inden for rammerne af, hvad skoledirektionen har godkendt efter indstilling fra fælleslærerrådet.  […]  

Den Blå Betænkning Read More »

Den Blå Betænkning

Efter de gældende bestemmelser stilles de nødvendige undervisningsmidler gratis til rådighed for eleverne. Spørgsmålet om, hvilke undervisningsmidler der må anvendes på en skole, afgøres af skolenævnet efter indstilling fra lærerrådet. For Københavns kommune skal det ske inden for rammerne af, hvad skoledirektionen har godkendt efter indstilling fra fælleslærerrådet.  […]  

Den Blå Betænkning Read More »

Den Blå Betænkning

Efter de gældende bestemmelser stilles de nødvendige undervisningsmidler gratis til rådighed for eleverne. Spørgsmålet om, hvilke undervisningsmidler der må anvendes på en skole, afgøres af skolenævnet efter indstilling fra lærerrådet. For Københavns kommune skal det ske inden for rammerne af, hvad skoledirektionen har godkendt efter indstilling fra fælleslærerrådet.  […]  

Den Blå Betænkning Read More »

Den Blå Betænkning

Efter de gældende bestemmelser stilles de nødvendige undervisningsmidler gratis til rådighed for eleverne. Spørgsmålet om, hvilke undervisningsmidler der må anvendes på en skole, afgøres af skolenævnet efter indstilling fra lærerrådet. For Københavns kommune skal det ske inden for rammerne af, hvad skoledirektionen har godkendt efter indstilling fra fælleslærerrådet.  […]  

Den Blå Betænkning Read More »